Telefon  7:00 - 22:00

Telefon  +48 22 729 07 54

Chirurgia dziecięca – dyżur w Pruszkowie

Chirurgia dziecięca jest specjalnością zajmującą się zarówno urazami i oparzeniami w wieku dziecięcym, leczeniem ostrych schorzeń chirurgicznych, jak i leczeniem wad wrodzonych u dzieci.  W naszej przychodni chirurg dziecięcy przyjmuje codziennie w godzinach 10.00 - 20.00.

Jeśli Twoje dziecko doznało urazu, oparzenia lub skarży się na nagłe lub przewlekłe bóle brzucha – zapraszamy na dyżur chirurgiczny. Do gabinetów chirurgicznych można dostać się bez kolejki i czekania. Wizytę prosimy zgłaszać telefonicznie. Przyjmujemy dzieci bez cech infekcji.

W naszej klinice zajmujemy się między innymi takimi problemami chirurgicznymi dzieci, jak:

• urazy i oparzenia;
  • szycie ran;
  • zakładanie i zdejmowanie gipsów;
  • zaopatrywanie kikuta pępowiny;
  • leczenie wrastających paznokci;
  • leczenie brodawek zakaźnych (kurzajki);
  • usuwanie zmian skórnych i znamion/dermatoskopia;
  • leczenie stulejki u chłopców;
  • diagnostyka i leczenie bólów brzucha z badaniem USG;
  • diagnostyka i leczenie zaparć z badaniem USG;
  • diagnostyka i leczenie kamicy nerkowej z badaniem USG;
  • diagnostyka USG przepukliny pachwinowej;
  • diagnostyka USG jąder u chłopców;

Poza tym w przychodni przeprowadzamy badania dla sportowców i wydajemy zaświadczenia o zdolności do uprawiania sportu. Wystawiamy także e-recepty i e-zwolnienia

chirurgia

Jak usunąć kurzajki i zmiany skórne u dzieci?

Przesłanek do usuwania kurzajek i zmian skórnych u dzieci może być wiele – będą to zarówno kwestie zdrowotne, jak i estetyczne. Czasami zmiany znajdują się w miejscu narażonym na ocieranie bielizną lub odzieżą, co dodatkowo powoduje dyskomfort. W takiej sytuacji nie należy zwlekać z ich usunięciem, tylko udać się do lekarza specjalizującego się w wycinaniu zmian u dzieci.

Kurzajki, czyli brodawki wirusowe to narośle na dłoniach i stopach pojawiające się często u dzieci i młodzieży. Nie należy samodzielnie usuwać kurzajek, ponieważ w ten sposób można zakazić skórę i rozsiać brodawki. U lekarza można je usunąć profesjonalnie – bez ryzyka zakażenia – i estetycznie – bez obaw o bliznę. Lekarz usuwa brodawki z pomocą lasera, elektrokoagulacji lub łyżeczki dermatologicznej. Po zabiegu zostaje na skórze niewielka ranka, która szybko się goi.

Z kolei chirurgiczne wycięcie zmiany skórnej polega na wycięciu zmiany w znieczuleniu miejscowym, dzięki czemu dziecko nie odczuwa dolegliwości bólowych. Chirurg może usunąć znamiona barwnikowe, ale i inne zmiany skórne. Wycięte zmiany przekazywane są do badań histopatologicznych.