Kiedy wskazane jest usunięcie kurzajek u dzieci?

Kurzajki (brodawki wirusowe) są zazwyczaj niegroźnymi, ale uciążliwymi zmianami skórnymi, które mogą wymagać podjęcia leczenia. Choć w większości przypadków znikają same bez interwencji medycznej, każdą zmianę skórną warto skonsultować z lekarzem. Poniżej przeczytasz, jakie są wskazania do zabiegu usunięcia kurzajki u dziecka.

W tych przypadkach warto usunąć dziecku brodawkę wirusową

Zajmując się usuwaniem kurzajek w Pruszkowie, nasi lekarze specjaliści zalecają usunięcie kurzajki u dziecka w określonych przypadkach. Pierwszym z nich jest ból, który brodawka powoduje szczególnie wtedy, gdy znajduje się na stopie lub dłoni. Kurzajki są często przyczyną infekcji skórnych, zwłaszcza gdy dziecko drapie je lub uszkadza. Jeśli kurzajka jest zaczerwieniona lub wydziela się z niej ropa, zachęca się do jej usunięcia. Zabieg ten jest też proponowany ze względu na zaraźliwy charakter brodawek, które łatwo rozprzestrzeniają się na inne części ciała dziecka lub na osoby w jego otoczeniu. Warto też wykonać go jeśli mimo podjętego leczenia kurzajka utrzymuje się przez długi czas, a stosowane leki nie przynoszą poprawy.

Jak postępować po zabiegu usunięcia kurzajki u dziecka?

Po zabiegu usunięcia kurzajki u dziecka należy przestrzegać kilku zasad, aby zapewnić szybkie gojenie się rany i uniknąć powikłań. Przede wszystkim należy przestrzegać wydanych przez lekarza zaleceń dotyczących pielęgnacji rany po zabiegu, aby nie dopuścić do zakażenia. Dziecko może czuć swędzenie i ból po zabiegu, ale nie powinno drapać ani pocierać rany. Może to spowodować infekcję i opóźnić proces gojenia. Należy też utrzymywać ranę w czystości. Zaleca się mycie rany wodą i mydłem oraz dezynfekowanie jej antyseptykiem, a jednocześnie unikania długich kąpieli w wannie.